Το πρώτο manga AI
Ο συγγραφέας ενός νέου manga επιστημονικής φαντασίας που ονομάζεται «Cyberpunk: Peach John» στην Ιαπωνία παραδέχεται ότι έχει «απολύτως μηδενικό» ταλέντο ζωγραφικής και αντ’ αυτού στράφηκε στην τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει το έργο τέχνης για το δυστοπικό έπος του. Το manga, το οποίο είναι το πρώτο manga της Ιαπωνίας που σχεδιάστηκε πλήρως από AI, εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της τεχνολογίας στις θέσεις εργασίας και στα πνευματικά δικαιώματα στη βιομηχανία κόμικ πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο συγγραφέας, που ονομάζεται Rootport, χρησιμοποίησε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης με ιούς που ονομάζεται Midjourney για να αποδώσει περίπλοκα όλα τα φουτουριστικά κατασκευάσματα και τα πλάσματα του manga.
Εισήγαγε συνδυασμούς κειμένου προτροπές όπως «ροζ μαλλιά», «Ασιάτικο αγόρι» και «μπουφάν σταδίου» για να δημιουργήσετε εικόνες του ήρωα της ιστορίας σε περίπου ένα λεπτό. Στη συνέχεια παρουσίασε τα καλύτερα καρέ σε μορφή κόμικ για την παραγωγή του manga με πάνω από 100 σελίδες, το οποίο ολοκλήρωσε σε μόλις έξι εβδομάδες.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά ασπρόμαυρα manga, το “Cyberpunk: Peach John” είναι πλήρως έγχρωμο, αν και τα πρόσωπα του ίδιου χαρακτήρα εμφανίζονται μερικές φορές σε σημαντικά διαφορετικές μορφές. Ο συγγραφέας πιστεύει ότι οι γεννήτριες εικόνων τεχνητής νοημοσύνης έχουν ανοίξει το δρόμο για άτομα χωρίς καλλιτεχνικό ταλέντο να κάνουν εισβολή στη βιομηχανία των manga, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν καλές ιστορίες να πουν. Λέει ότι ένιωθε μια αίσθηση ολοκλήρωσης όταν οι οδηγίες του κειμένου του δημιούργησαν μια εικόνα που συνδυάζεται με αυτό που είχε φανταστεί, αλλά παραδέχεται ότι δεν είναι η ίδια ικανοποίηση με το να σχεδιάζεις κάτι στο χέρι από την αρχή.
Το Midjourney αναπτύχθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και εκτινάχθηκε σε δημοτικότητα παγκοσμίως μετά την κυκλοφορία του πέρυσι. Ωστόσο, όπως και άλλες συσκευές δημιουργίας κειμένου σε εικόνα τεχνητής νοημοσύνης, έχει προκαλέσει την αναζήτηση ψυχής μεταξύ των καλλιτεχνών, καθώς μπορεί να είναι εντυπωσιακά εξελιγμένο και μερικές φορές ανατριχιαστικό. Τα εργαλεία αντιμετώπισαν επίσης νομικές δυσκολίες, με την startup με έδρα το Λονδίνο που βρίσκεται πίσω από το Stable Diffusion να αντιμετωπίζει αγωγές που ισχυρίζονται ότι το λογισμικό ξέσπασε μεγάλες ποσότητες υλικού που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα από τον Ιστό χωρίς άδεια.
Ορισμένοι Ιάπωνες νομοθέτες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, αν και οι ειδικοί λένε ότι οι παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων είναι απίθανες εάν η τέχνη της τεχνητής νοημοσύνης γίνεται χρησιμοποιώντας απλά μηνύματα κειμένου, με λίγη ανθρώπινη δημιουργικότητα. Άλλοι άνθρωποι έχουν προειδοποιήσει ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να κλέψει δουλειές από νεαρούς καλλιτέχνες manga που ζωγραφίζουν με κόπο εικόνες φόντου για κάθε σκηνή. Ωστόσο, ορισμένοι καλλιτέχνες manga καλωσορίζουν τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να τους βοηθήσει να οπτικοποιήσουν αυτό που έχουν στο μυαλό τους και να προτείνουν πρόχειρες ιδέες, τις οποίες στη συνέχεια προκαλούν οι ίδιοι να βελτιώσουν.
Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι το manga δεν είναι χτισμένο μόνο στην αισθητική, αλλά και σε έξυπνα επινοημένες πλοκές, και σε αυτήν την αρένα, οι άνθρωποι εξακολουθούν να κυριαρχούν. Ωστόσο, αρνείται να αντιγράψει απευθείας από εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή, επειδή δεν γνωρίζει σε ποιανού τα έργα τέχνης βασίζονται. Τρεις μεγάλοι εκδότες αρνήθηκαν να σχολιάσουν όταν ρωτήθηκαν αν πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να διαταράξει την ανθρωποκεντρική διαδικασία παραγωγής manga της Ιαπωνίας. Ο συγγραφέας αμφιβάλλει ότι τα manga που έχουν σχεδιαστεί πλήρως από την τεχνητή νοημοσύνη θα γίνουν ποτέ mainstream επειδή οι πραγματικοί καλλιτέχνες είναι καλύτεροι στο να διασφαλίζουν ότι οι εικονογραφήσεις τους ταιριάζουν στο πλαίσιο. Ωστόσο, πιστεύει επίσης ότι το manga χωρίς τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα παραμείνει κυρίαρχο για πάντα.